Er du lærer kan du få overblik og instruktion her
Evaluerings- og testplan
| ||
Indskoling
| ||
0. årgang
|
Læseevaluering på begyndertrinnet
|
Oktober og april-maj
|
1. årgang
|
Læseevaluering på begyndertrinnet
|
April-maj
|
2. årgang
|
Læseevaluering på begyndertrinnet
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
Nationale test i dansk/læsning - obligatorisk
|
April-maj
Januar-marts
|
Mellemtrin
| ||
3. årgang
|
DVO (screening for dysleksi)
Sætningslæseprøve 4. Digital
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
ST 3
|
Sept-okt
Efterår
Marts
|
4. årgang
|
Sætningslæseprøve 5. Digital
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
Nationale test i dansk/læsning - obligatorisk
ST4
|
Efterår
Januar-marts
Marts
|
5. årgang
|
Sætningslæseprøve 6. Digital
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
ST5
|
Efterår
Marts
|
6. årgang
|
Sætningslæseprøve 7. Digital
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
Nationale test i dansk/læsning - obligatorisk
ST6
|
Efterår
Januar-marts
Marts
|
Udskoling
| ||
7. årgang
|
TL2
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
ST7
|
Efterår
Marts
|
8. årgang
|
TL3
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
Nationale test i dansk/læsning - obligatorisk
ST8
|
Efterår
Januar-marts
Marts
|
9. årgang
|
TL4
Nationale test i dansk/læsning - frivillig
ST9
|
Efterår
Marts
|
I Aalborg Kommune er de frivillige nationale test obligatoriske. Fra efteråret 2016 er det blevet muligt at tage de frivillige test enten i november-december eller i januar-marts. Tages testene i januar-marts bliver de mere sammenlignelige med de obligatoriske test.
Forældrebrev om nationale test på Vester Hassing Skole.
Booking, afvikling samt resultater af nationale test findes på testogprøver.dk
I dokumentet 'Nationale test på Vester Hassing Skole', kan du, som underviser, få overblik inden du går igang med testene.
Beskrivelse af de andre test vi anvender:
Booking, afvikling samt resultater af nationale test findes på testogprøver.dk
I dokumentet 'Nationale test på Vester Hassing Skole', kan du, som underviser, få overblik inden du går igang med testene.
Beskrivelse af de andre test vi anvender:
Læseevaluering på begyndertrinnet er et evalueringsmateriale, som følger elevens læse- og skriveudvikling fra skolestart til afslutningen af begyndertrinnet.
Materialet evaluerer elevens: sproglige færdigheder ved skolestart, forudsætninger for læsning og skrivning efter børnehaveklassen, læsning og stavning af kendte og nye ord efter 1. og 2. klasse samt læsning og stavning af korte sætninger i 2. klasse.
Materialet evaluerer elevens: sproglige færdigheder ved skolestart, forudsætninger for læsning og skrivning efter børnehaveklassen, læsning og stavning af kendte og nye ord efter 1. og 2. klasse samt læsning og stavning af korte sætninger i 2. klasse.
TLP - Skriftsproglig udvikling (Sætningslæseprøver til mellemtrinnet) er et testmateriale, hvor der er fokus på læsning af længere, sammenhængende tekster og færdighed i at uddrage informationer. Sværhedsgraden går systematisk fra enkle tekster med korte sætninger og ord til længere og mere sammensatte tekster i forskellige prosagenrer. Dermed kan prøveresultaterne konkret beskrive hver enkelt elevs niveau i tekstlæsningens udvikling, samt give indblik i klassens standpunkt og udvikling.
TL (Tekstlæseprøver til udskolingen) er et prøvemateriale til beskrivelse og vurdering af større børn og unges læsning. Prøverne vurderer elevens læsekompetence på forskellige genrer. Prøverne er et godt redskab for læreren og eleven med henblik på den fremtidige undervisning.
ST (Pædagogisk analyse af stavning til mellemtrin og udskoling) er et effektivt diagnostisk materiale til beskrivelse af såvel klassens som den enkelte elevs stærke og svage sider, når det gælder stavning. Det giver læreren et overblik over, hvilke undervisningsområder der eventuelt kræver særlig indsats.
ST (Pædagogisk analyse af stavning til mellemtrin og udskoling) er et effektivt diagnostisk materiale til beskrivelse af såvel klassens som den enkelte elevs stærke og svage sider, når det gælder stavning. Det giver læreren et overblik over, hvilke undervisningsområder der eventuelt kræver særlig indsats.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar